metrika yandex

KAMP NOTLARI - ANKARA-YAHYALI-KAPUZBAŞI-HACER VADİSİ-ALADAĞLAR-YEDİGÖLLER..

Tahsin GÜLEN

26.12.2020

Şehrin beton ve gürültülü yaşamından kurtulup bir ormana ya da vadiye çadır kurup gece kamp ateşi yakmak, batan güneşi izlemek gece sana iyice yaklaşan yıldızları izleyip gece çadırda kalmayı en lüks otellerde kalmaya tercih ederim. Ateşte kaynayan ya da semaverde yapılan çayın tadı başka yerde yoktur. Kaplumbağa gibi evini sırtına yüklenip akşam nerede olursa oraya çadır kurmak kadar güzel bir şey yok.

Seyahat Ya Resulullah deyip dört arkadaş Temmuzun ortasında bir cuma akşamı Ankara'dan yola çıktık. Ankara Aksaray üzerinden Nevşehir Derinkuyu ilçesinde misafir olduk. Cumartesi sabah bir çorba içip Kayseri-Yahyalı ilçesine geldik. Yahyalı Kayseri’nin en büyük ilçesidir. Tarım alanları, ormanları, yeşilliği, sultan sazlığı kuş cenneti, Kapuzbaşı şelaleleri, Hacer ormanları, Hacer vadisi ile yeryüzünün saklı bir güzelliği.

Yahyalı'da Mustafa adında bir kardeşin bahçesinde ağaçlarından kiraz ikramından sonra Yahyalı'dan kamp ve Aladağlar tırmanışı için alışveriş yaptık. Ardından Kapuzbaşı şelalelerine doğru yola çıktık. Yahyalı'dan Kapuzbaşı şelaleleri 62 km civarında. Yahyalı'ya bağlı Kapuzbaşı köyüne geldiğimizde öğle vakti olmuştu.

Kapuzbaşı şelaleleri dünyanın ikinci yüksek şelaleleri ve 30 ile 76 m. Arasında değişen irtifa akışı itibarı ile Uganda’da bulunan Victoria çağlayanı (100m.) hariç, ABD’de bulunan Niagara’dan (55m.), Finlandiya’da bulunan İmarat’tan (25m.), Erzurum’daki Tortum’dan (50 m.), Antalya’daki Düden'den (25 m.) ve Manavgat’tan (5 m.) daha büyük olan Kapuz Başı şelalesinin aktığı yerin rakımı ise 700 m. dir. Toroslar silsilesinin Aladağların zirvesinde bulunan kar ve buzullardan beslenmekte, yer altında bulunan dev bir ırmağın dağın yamacını çatlatarak dışarıya fışkırdığı 7 takım şelaleden oluşmaktadır. Şelalelerin suları, Aladağ-Aksu suları ile birleşerek 18 km. rafting yapılan Zamandı Irmağı'na, oradan da Göksu ile birleşerek Seyhan Nehri’ne karışırlar.

Kapuzbaşı doğayı seven bir kişinin muhakkak görmesi gereken yerlerden. Kayaları yarıp fışkıran 7 takım şelaleden oluşuyor. Adını Kapuzbaşı köyünden almıştır. Orman Genel Müdürlüğü Aladağ milli parkları koruması altındadır. Şelaleler bölgesinde bulunan Milli parklar piknik alanında yemek molasından sonra, Milli parklar Aladağlar görevlilerinin kamp ve Aladağ tırmanışı ile ilgili görsel tanıtımını izledik.

Tahsin Gülen

Yahyalı’dan Kapuzbaşı şelalelerine kadar olan 62 Km. lik mesafe asfalt yol, Kapuzbaşı’ndan Kamp çadırlarını kuracağımız Hacer vadisi mevkiine kadar yaklaşık 22 Km. Toprak dağ yolu ve 4 çeker araç ile gidilmezse çıkılamaz. Kapuzbaşı’ndan aracımızla yola çıkıp Hacer ormanlarını aşıp kamp kuracağımız Zehra vadisine ikindi vakti ulaştık. Hacer vadisi kayalık iki dağın arasında etrafında bulunan karların temmuz ayı olmasına rağmen erimediği bir vadi. Milli Parklar Müdürlüğü kampalanına dağcılar için dinlenme ve diğer ihtiyaçlar için taştan bir bina yapmış hemen yanına çadırlarımızı kurduk. Gelmeden önce izlediğimiz tanıtım görselinde Hacer vadisinde 25 civarı çadır görünüyordu işin aslı ben de yalnız olmayacağımızı düşünüyordum. Fakat bizden başka kimse yoktu. Bu bizi biraz tedirgin etti. Diğer üç arkadaşın ilk kamp tecrübesi olması nedeniyle onlardaki tedirginlik daha fazla idi.

Aladağlar'a tırmanış yapanlar Yahyalı ya da Niğde tarafından çıkarlar. Niğde'den de çıktık fakat bana Yahyalı tarafı daha güzel geldi. Aladağlar bir tarafı Niğde bir tarafı Adana ve bir tarafı da Kayseri sınırı olan Torosların devamı sıradağlar silsilesidir. Temiz hava sebebiyle gece birkaç saat uyku yeterli oluyor. Ertesi gün sabah saat 04:30 da uyandık. En ilginç olan sabah kalktığımızda temmuz ayında akan çeşmenin sularının donmuş olmasıydı.

Güneş doğmadan Aladağlara tırmanışın zorlu ve dik yerleri aşılması gerektiği için beklemeden çantalarımıza yiyeceklerimizi doldurup takriben 6 saat tırmanacağımız yola koyulduk. En yüksek yerinin 3756 metre olan Aladağların takriben 3000 metreyi geçen yerine yani Yedigöller civarına geldik. Küçüklü büyüklü 7 gölün olduğu krater gölleri burası. Kar suları eridiği için gölün suyu çok soğuk. Dağcılardan cesaret edebilenler bu suda yüzmekteler. Daha sonra 6 saatte çıktığımız bu yolu 2,5 ya da 3 saatte geri kamp alanımız olan Hacer vadisine döndük. İsteyenler kamp malzemeleriyle sırtında ya da köylülerden katır kiralamak suretiyle eşyalarını Yedigöller civarına çıkarıp orada da kamp kurabilirler. Ya da Niğde tarafına devam ederek transit geziyi bağlayabilirler. Aladağlar'da klasik bodur maki bitki örtüsü hakim. Gölgelenecek bir ağaç bulamazsınız. Genelde bodur çalı bitkisi mevcuttur.

Yürüyüşte ilgimi çeken diğer bir olay da uçurumlarda başıboş gezen büyükbaş sığır hayvanları. Başıboş hergele atları gördüm fakat hergele sığırları ilk defa burada gördüm. Sağılmayan hayvanları hergele atlar gibi yaz boyu kırlarda kendileri dolaşıyor. Bizim fazla vaktimiz olmadığı için 3 günlük bir gezi yaptık.